In prealabil mi-am fixat
obiectivele de lucru,prin care am urmarit:
- importanta achizitionarii unui vocabular adecvat varstei, particularitatilor
si nevoilor personale ale copiilor.
Inaintea declansarii acestei
cercetari,am formulat ipoteza:
"Daca metodele interactive
sunt incluse in mod sistematic in strategia de instruire,atunci limbajul
prescolarului cunoaste achizitii reprezentative in planul
pronuntiei,vocabularului si capacitatii de comunicare dialogata, in vederea
adaptarii optime la viata scolara".
La inceputul anului
scolar,in perioada de evaluare initiala,am testat nivelul de comunicare al
copiilor, volumul vocabularului, activ, capacitatile de intelegere, articularea
corecta a sunetelor, exprimarea corecta sub aspect gramatical. In acest sena am
stabilit itemi reprezentativi.
Folosirea cat mai multor
tehnici de evaluare pentru constatarea progreselor in educarea limbajului,mi-au
permis sa determin capacitatea prescolarilor de a gandi corect ceea ce vor sa
comunice ei altora.
Aceste probe au vizat:
capacitati de analiza,de sinteza a exprimarii verbale,de recunoastere,de clasificare,de stabilire de relatii,de
determinare a activitatilor verbale.
Caracteristic este faptul ca atat vocabularul cat
si structura gramaticala au fost insusita in mod practic,in procesul
comunicarii.
Iar prin aplicarea metodelor interactive in
diferite activitati,s-a observat:
-o invatare mai activa si cu rezultate evidente;
-optimizarea comunicarii;
-le-a dezvoltat gandirea si limbajul;
-capacitatea copiilor de a ,,citi``o imagine, de a
face legatura intre elementele ei componente si ceea ce vrea sa reprezinte;
-stimularea efortului si productivitatea individuala.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu