duminică, 18 decembrie 2011

DEMERSURI INVESTIGATIVE SI DIDACTICE DESFASURATE PENTRU CULTIVAREA LIMBAJULUI PRESCOLARULUI

Pentru a verifica eficienta activitatilor cu caracter practic-aplicativ in domeniul formarii capacitatii de comunicare orala,am initiat aceasta cercetare avand ca subiecti prescolarii grupei mari.

In prealabil mi-am fixat obiectivele de lucru,prin care am urmarit:
- importanta achizitionarii unui vocabular adecvat varstei, particularitatilor
si nevoilor personale ale copiilor.

Inaintea declansarii acestei cercetari,am formulat ipoteza:

"Daca metodele interactive sunt incluse in mod sistematic in strategia de instruire,atunci limbajul prescolarului cunoaste achizitii reprezentative in planul pronuntiei,vocabularului si capacitatii de comunicare dialogata, in vederea adaptarii optime la viata scolara".

La inceputul anului scolar,in perioada de evaluare initiala,am testat nivelul de comunicare al copiilor, volumul vocabularului, activ, capacitatile de intelegere, articularea corecta a sunetelor, exprimarea corecta sub aspect gramatical. In acest sena am stabilit itemi reprezentativi.

Folosirea cat mai multor tehnici de evaluare pentru constatarea progreselor in educarea limbajului,mi-au permis sa determin capacitatea prescolarilor de a gandi corect ceea ce vor sa comunice ei altora.

Aceste probe au vizat: capacitati de analiza,de sinteza a exprimarii verbale,de recunoastere,de clasificare,de stabilire de relatii,de determinare a activitatilor verbale.

Caracteristic este faptul ca atat vocabularul cat si structura gramaticala au fost insusita in mod practic,in procesul comunicarii.

Iar prin aplicarea metodelor interactive in diferite activitati,s-a observat:
-o invatare mai activa si cu rezultate evidente;
-optimizarea comunicarii;
-le-a dezvoltat gandirea si limbajul;
-capacitatea copiilor de a ,,citi``o imagine, de a face legatura intre elementele ei componente si ceea ce vrea sa reprezinte;
-stimularea efortului si productivitatea individuala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu